3.5.2013

"Työhuone" / "Workingspace"

Haluan työhuoneen. Ison ja toimivan. Sellaisen, jossa kaikelle on paikkansa, jonne voin levitellä projektini ympäriinsä ja jonka oven voin halutessani sulkea.

Löysin muutaman työhuoneen, joista voisi saada inspiraatiota:


Tälle pöydälle mahtuisi ompelukoneet, olisi tilaa piirtää ja vielä tietokonekin mahtuisi. Lisäksi tarvitsisin suuren pöydän, jossa kankaiden käsittely olisi helpompaa, kaavojen piirtäminen vaivatonta ja jossa maalauspohjat olisi helppo pohjustaa. Työskentelykin olisi mieluisampaa, kun aina ei tarvitsisi nostella kaapin pohjalta koneita ja muita välineitä esille.




Tässä yllä olevassa kuvassa on Yrjö ja Irmeli Kukkapuron ateljee. Ihan kiva. 


Ja takaisin maanpinnalle. Tällä hetkellä työpöydän virkaa ajaa keittiön pöytä sekä lattia. Työhuoneeni on lohkaistu aikoinaan ruokailutilasta ja toiminut ilmeisesti lastenhuoneena. Vuokralla kun asumme (toistaiseksi), en voi repiä niin kauniita majakka-boordeja irti. Huoneeseen ei siis tällä hetkellä mahdu kunnon työpöytää, lattiatilaa on vähän ja keskeneräiset taulut mahtuvat juuri ja juuri kuivumaan. 

Minulla ei myös ole tasoa, johon laskea viinilasini, kun flow-tila on päällä... ;)

Uuden asunnon/talon etsiminen on kesken ja toivon, että minulle lohkeaisi muutaman neliön kokoinen työhuone. Ehkä sitten joskus tämäkin haave käy toteen, ehkä seuraavassa elämässä... Minä olen kaukaa viisas ja suunnittelen työhuoneeni valmiiksi. Sitten kun minulla on sellainen, minun ei tarvitse kuin toteuttaa.


I want big working space. 
Room, where i can put all my stuff around and then i can close the door.
I found some beautiful working spaces, you can see pictures above. 
This last one is mine "working space". Little room and i even don´t have table there. :) Well, i have kitchen table...
We are looking for a bigger home and i hope that i can have one room there.
Maybe in next life... :)

Kuvat: google

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti